E-mail marketing is een vorm van directe marketing waarbij e-mails worden gebruikt om de doelgroep te bereiken. Producten kunnen worden gepromoot, acties kunnen worden gecommuniceerd of de klant kan op de hoogte gebracht worden van het een of ander. Zowel potentiele klanten kunnen worden benaderd (leadgeneratie) als bestaande klanten (denk aan nieuwsbrief etc.).
“ Gemiddeld ligt de ROI (return on investment) van email marketing op € 43,04 per euro die wordt geïnvesteerd ”
E-mail marketing is op het moment één van de meest onderschatte vormen van marketing. Veel mensen hebben het idee dat het ouderwets is en dat klanten er moe van worden. Mensen krijgen vandaag de dag al bijna honderd mailtjes per dag, het is daarom van belang dat een campagne goed doordacht wordt. Maar wanneer goed uitgevoerd, is e-mail marketing één van de meest doeltreffende en effectieve vormen van directe marketing.
Wederom sluit onze stijl voor e-mail marketing aan bij die zoals beschreven onder onze stijl voor SEO en SEA. Binnen het e-mail marketing spectrum houden we de nieuwste ontwikkelingen in de gaten. Ook proberen we zo innovatief en creatief mogelijk uw campagnes tot uiting te laten komen. Hierbij houden we natuurlijk altijd het gestelde doel en de gestructureerde werkwijze centraal.
De eerste stap is het analyseren van uw huidige situatie en de gewenste situatie waar u naartoe wilt. Het is belangrijk dat er een doel voor de campagne gesteld wordt. Dit kan bijvoorbeeld het verhogen van het conversiepercentage zijn (percentage werkelijke aankopen) of simpelweg het “onder de aandacht blijven” bij een groep klanten. Ook het vergroten van bekendheid of het informeren van de klant over nieuws en ontwikkelingen rondom uw bedrijf kan een doel zijn van e-mail marketing.
Aan de hand van uw doel ontwikkelen wij een passende strategie voor uw e-mail marketing campagne. We verzorgen het ontwerp van de e-mail en versturen deze voor u. Hierbij maken we gebruik van verschillende programma’s en tools.
Mogelijkheden tot meten en analyseren zijn ook zeer goed bij e-mail marketing campagnes. Daarnaast is de kosteneffectiviteit hoog. Zaken als “open rates” en “click through rates” zijn goed meetbaar. We zullen de campagnes evalueren, vervolgens optimaliseren en terugkoppelen naar u, middels rapportage.
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.
Contacteer ons →